Snart kopplar vi ur - och kopplar i
5 kommentarer
Jim Lundberg: Beskedet vi fick nyss fick av IT-avdelningen är att bytet ska ske under kvällen.
Fråga: Jag undrar hur man får loss kopplingsarmen på en M47-låda, sitter på en Volvo 940.
Jonatan
Svar: Jag har för mig att kopplingsarmen sitter väldigt löst när inte kopplingens tryckplatta håller den på plats. Det borde därför inte vara några problem att lossa den när du väl fått loss kopplingen. Läsare som vet mer – lämna en kommentar nedan.
Robert Gustavsson
Kom in i diskussionen
Snart kopplar vi ur - och kopplar i
5 kommentarer
Jim Lundberg: Beskedet vi fick nyss fick av IT-avdelningen är att bytet ska ske under kvällen.
Classic Motor är Skandinaviens ledande tidning för äldre fordon och startade som Signalhornet redan 1969. Vi skriver om fordon med hjul och motor, oavsett om det är från 1917 eller 1977 och oavsett ursprungsland. Folkkära favoriter blandas med exklusiva rariteter, nyrenoverat blandas med fyndskick. Genomgående är dock att fordonen ska vara i originalutförande.
Tittat i 740-mekboken. På lådan sitter det en tapp med kula i änden mitt på armen så finns en liten utbuktning där under är kulan. På armen är det ett clips som sitter under kulan. det verkar som man ska armen rakt utåt. Så är det på min v8 motor ett clips som håller armen mot kulan. Om du har en slavcylinder som sitter med en låsring i framkanten. Så kan man sätta en slangklämma brevid låsringen som extra säkring. Har man otur så kan låsringen hoppa ur sitt spår då åker slavcylindern bakåt och isär. Det hände mej men det var hemma som tur var.
Armen ska dras ut åt sidan inte bakåt glömde att skriva det den är påskjuten från sidan